Nuotr.: moterulyga.lt
Nuotr. moterulyga.lt

Naujam sezonui besiruošiantis „Šiaulių-Vilmers“ klubas komandos paveikslą pradėjo lipdyti nuo vyriausiojo trenerio Mindaugo Kriščiokaičio, kurio laukia antrieji metai pagrindinio vairininko kėdėje.  

„Šiaulių-Vilmers“ krepšininkės praėjusį „SMART WAY MLKL“ sezoną pateko į mažąjį finalą, tačiau liko be medalių, o Baltijos lygos savo kelionę baigė po penkerių metų vėl įšokdamos į ketvirtfinalį.

Saulės miesto ekipos ir „Vilmers“ pavadinimas jau tampa neatsiejamas nuo šio klubo identiteto ir leidžia jiems būti konkurencingiems. Pagrindinis Šiaulių moterų komandos rėmėjas išvien koja kojon žengs jau ketvirtąjį sezoną.   

Tinklalapyje moterulyga.lt pokalbis su „Šiaulių-Vilmers“ moterų komandos vadovu Mantu Damašausku bei „Vilmers“ teisės ir žmogiškųjų išteklių vadove Margarita Pyrage apie besitęsiantį bendradarbiavimą, įsibėgėjusius vasaros darbus, verslo įtaką moterų krepšiniui ir jo ateitį.  

Interviu su „Šiaulių-Vilmers“ moterų komandos vadovu M. Damašausku

Kaip vertinate praėjusio sezono rezultatus ir kokius tikslus moterų komandai keliate artėjančiame sezone?
Praėjusį sezoną vertiname dvejopai – antroje sezono dalyje demonstruojamas žaidimas ir parodyta kova atkrintamosiose nuteikė pozityviai. Visada norisi būti konkurencingiems ir išlikti medalių dėlionėje. Kita vertus, labai gaila, kad pirmoje pusėje nerodėme tinkamų rezultatų, kas lėmė, jog negavome šanso sudalyvauti Karalienės taurės renginyje.

Tikslai artėjančiam išlieka ambicingi. Norime būti geriausiųjų ketvertuose Lietuvoje bei kovoti dėl apdovanojimų. Matome, kad vedančios komandos vasarą smarkiai padirbėjo, tad laukia nelengvas darbas.

Kaip kol kas sekasi su komandos komplektacijos darbais, ar ir gavote tas žaidėjas, kurių norėjote?
Komplektacijos darbai dar, toli gražu, nebaigti. Kartu su treneriu Mindaugu bendraujame nuolatos ir darome viską, kad galėtume pritraukti pajėgiausias žaidėjas atvykti į Šiaulius.

Kalbant atvirai, situacija nėra lengva, nes pasikviesti vietines žaidėjas labai sunku. Visų pirma, rinka tikrai nedidelė, o daugelis jaunų krepšininkių renkasi didžiuosius miestus dėl geresnių studijų sąlygų, kas kelia nemažai iššūkių. Visgi, esame patenkinti, kad išsaugojome dvi legionieres, kurios praėjusiais metais buvo vienos iš mūsų lyderių. Tikiu, jog šiemet jos dės žingsnelius į priekį ir džiugins mus dar geresniu žaidimu.

Taip pat labai džiaugiamės jau nemažą patirtį sukaupusios A. Černeckytės atvykimu. Mums tai didžiulis laimėjimas. Neabejoju ir dviejų jaunų žaidėjų, S. Lipės ir G. Sederevičiūtės nauda, kadangi abi jos tikros kovotojos ir aikštėje palieka visą savo energiją.

Komplektacija dar tik įpusėjusi ir tikimės, kad netrukus galėsime paskelbti likusių krepšininkių pavardes.

Pagrindiniai svertai, kurie lėmė vyr. trenerio Mindaugo Kriščiokaičio prasitęsimą?
Įgyvendinti lūkesčiai ir noras turėti tęstinumą. Jo požiūris ir atsidavimas darbui, kartu su teigiamais rezultatais nulėmė tai, kad pasirinkimas nebuvo sudėtingas. Jis vis dar labai jaunas treneris, tad norisi jam palinkėti tobulėti bei augti kartu su mūsų komanda.

Šį sezoną moterų komandai sukūrėte atskirus soc. tinklų kanalus. Kas paskatino tai padaryti, nes anksčiau visas naujienas skelbdavote per bendras paskyras?
Jautėme, kad tai nėra naudinga nei vyrų nei moterų komandai. Norisi auginti atskirą produktą bei suteikti merginoms būti ryškiausiomis, o ne kažkieno šešėlyje. Suprantame, kad šis pokytis nebus lengvas, tačiau tai gali sukurti artimesnį, tiesioginį ryšį su sirgaliais ir su laiku turėtų suformuoti vis didesnę bazę, kuri stebėtų ir nuoširdžiai palaikytų komandą tiek pergalių, tiek nesėkmių atvejais.

Nuotr. bcsiauliai.lt

Jūsų pagrindinis moterų ekipos rėmėjas ne vienerius metus yra „Vilmers“. Kuo iš šios partnerystės galite pasidžiaugti labiausiai?
Labiausiai džiugina stabilumas. „Vilmers“ kartu su mumis žygiuos jau ketvirtąjį sezoną, o tokios ilgos partnerystės su tituliniu rėmėju retos net vyrų krepšinyje. Labai smagu, kad metai iš metų jie prisideda ne tik prie Šiaulių miesto, bet tuo pačiu ir prie visos šalies moterų krepšinio augimo. Matome, kad pasauliniu mastu merginų sportas bei susidomėjimas juo kyla labai greitai. Tikimės, kad tokių rėmėjų dėka, tą virsmą teigiama linkme matysime ir Lietuvoje.

Kokią iš tikrųjų didelę įtaką verslai turi moterų krepšinio komandoms?
Labai didelę, kadangi moterų krepšinyje Lietuvoje šiuo metu neįmanoma surinkti biudžeto dalių iš bilietų, atributikos ar kitų papildomų šaltinių, kurie egzistuoja vyrų sporte. Visada norėtume, kad investuojančių verslų būtų tik daugiau, kas leistų kurti didesnę konkurenciją bei grąžinti Lietuvos moterų krepšinį ten, kur jis dar visai neseniai buvo.

Kaip per pastaruosius metus pavyksta pritraukti naujų rėmėjų ir ar jaučiate didesnį susidomėjimą moterų krepšiniu?
Meluočiau, jei sakyčiau, kad susidomėjimas Lietuvoje labai padidėjo. Taip, sezono gale į rungtynes atvykdavo kiek daugiau žiūrovų, bet tai nėra skaičiai, kuriuos mes norėtume matyti. Pasaulinės tendencijos rodo, kad tie skaičiukai kyla visomis prasmėmis. Ką tik regėjome olimpines žaidynes, kuriose moterų krepšinį stebėjo daugiatūkstantinės tribūnos, o žaidėjos atsidėkojo žiūrovams demonstruodamos išskirtinio lygio ir kokybės kovą aikštelėje. Norisi, kad tie skaičiai kiltų ir mūsų šalyje, smagu matyti, kaip žmonės renkasi palaikyti merginų uostamiestyje, viliamės, kad kažką panašaus galėsime sukurti ir mes.

Kalbant apie rėmėjų susidomėjimą, kol kas galime pasidžiaugti ir dar kartą dėkoti „Vilmers“, kurie atsakingai žiūri į moterų sportą. Visgi, šiai dienai, be didžiulės paramos iš Šiaulių miesto savivaldybės, galvoti apie kažkokius planus būtų labai sudėtinga, ačiū jiems, kad nenusisuka ir leidžia mums būti konkurencingiems. 

Matant didelį susidomėjimą moterų krepšiniu JAV ar kitose šalyse, Jūsų nuomone, kokias gerąsias praktikas galima pasiimti ir pritaikyti Lietuvoje?
Geriausia praktika yra sukuriamos žvaigždės, kurių populiarumo pagalba kyla visos lygos įvaizdis. Matome, kokią įtaką JAV bei viso pasaulio moterų krepšiniui gali padaryti vienos be galo talentingos bei akiai gražų krepšinį žaidžiančios krepšininkės. Caitlin Clark fenomenas patraukė visų dėmesį jai dar net nepatekus į WNBA. Mes turime Justę Jocytę, tad reikia tikėtis, jog ji nenustos tobulėti, išliks sveika bei neš moterų krepšinio vėliavą mūsų šalyje.

Be abejonės, anksčiau matėme, kaip profesionalūs krepšininkai Kobe Bryantas ar Tony Parkeris pasinaudodami savo žinomumu, skyrė didžiulį dėmesį moterų krepšiniui bei taip augino jo populiarumą pasaulyje, galbūt panašių veiksmų būtų galima imtis ir Lietuvoje, įtraukiant mūsų žinomus veidus.

Kitas dalykas yra tai, kokią mes suteikiame terpę moterų krepšiniui būti matomam, neabejoju, kad TV transliacijos bei galimybė parodyti produktą didesnei auditorijai, ypač jaunajai kartai, būtų labai geras žingsnis augimo link.

Toliau pokalbis tęsiamas su „Vilmers“ teisės ir žmogiškųjų išteklių vadove M. Pyrage.

– Margarita, kodėl nusprendėte prisidėti prie moterų krepšinio populiarinimo?
– Norėčiau pabrėžti keletą priežasčių. Pirmiausia, ką esame pastebėję, kad vis daugiau organizacijų ir įmonių investuoja į moterų sportą siekiant parodyti savo įsipareigojimą lyčių lygybei. Šio tikslo vedami ir mes siekiame partnerystės su moterų krepšinio klubu. 

Antroji priežastis yra ta, kadangi krepšinis yra viena populiariausių sporto šakų Lietuvoje, todėl norime, jog vienodai populiarus ir įdomus būtų tiek vyrų, tiek moterų krepšinis. 

Dar viena priežastis, jog „Vilmers“ visada buvo aktyvi moterų sporto rėmėja. Kelerius metus prieš tai rėmėme moterų žolės riedulio komandą, dabar esame moterų krepšinio ekipos rėmėjai ir mėgstame pajuokauti, kad turime labai aukštą tolerancijos ir palaikymo lygį visam moterų sportui. Gal todėl, nes mūsų visų įmonės darbuotojų 57 procentus sudaro moterys. Visas kompleksas šių veiksnių ir lėmė tai, jog natūraliai priėmėme tokį sprendimą.  

– Kodėl pasirinkote būtent Šiaulių moterų komandą, kadangi turite padalinį ir sostinėje?
– Šiauliuose mes vystome pagrindinę savo veiklą, o Vilniuje turime sąlyginai labai nedidelį padalinį. Esame labai aktyvūs Šiaulių miesto iniciatyvų ir renginių dalyviai, sporto ir švietimo organizacijų rėmėjai. Matome prasmę dalyvauti miesto kultūriniame gyvenime, todėl čia nėra atsitiktinumas, jog pasirinkome Šiaulių moterų komandą. 

– Kokius lūkesčius bendradarbiavimo pradžioje ir ar per šį laiką matote Lietuvos moterų krepšinį judantį pozityvia linkme?
– Pirminis lūkestis buvo, jog Šiaulių komanda žaistų ne tik nacionaliniu lygmeniu, bet ir tarptautiniu. Mes šį lūkestį turėjome ir vis dar turime bei tikimės, kad tai kažkada įvyks. Nenoriu leistis į detales, bet tai tikriausiai priklauso nuo daugelio faktorių, o vienas iš jų yra moterų krepšinio populiarumas kaip sporto šakos. Ar matome kažkokius pozityvius to pokyčius? Drįsčiau teigti, kad taip, galbūt norėtųsi kartais greičiau pamatyti tam tikrą rezultatą, bet viskam reikia laiko. Linkiu sporto pasauliui kuo daugiau organizacijų, kurios yra orientuotos į lyčių lygybę ir moterų sporto populiarinimą, pasekti „Vilmers“ pėdomis, nes be verslo įsitraukimo to pasiekti bus sunku.   

– Kokį šio moterų sporto potencialą įžvelgiate per verslo prizmę ne tik Lietuvoje, tačiau ir kitose šalyse?
– Moterų krepšinio klubų dalyvavimas vietinės reikšmės turnyruose Lietuvoje ar Baltijos šalyse, prisideda prie rėmėjų prekinio ženklų populiarinimo. Jeigu kalbėtume apie dalyvavimą Europiniuose turnyruose, tai gerokai praplečia rėmėjų prekinių ženklų auditoriją ir tai ypač aktualu verslams, kurie veikia tarptautinėse rinkose.  

Ne išimtis esame ir mes, mūsų įmonė veikia tarptautinėse rinkose, net 98 procentus savo produkcijos mes eksportuojame. Tikriausiai šioje vietoje ir bandome įžvelgti tą potencialą iš verslo pusės.  

Nuotr. vilmers.com

– Matant tokį milžinišką susidomėjimą ir verslų įsitraukimą į moterų krepšinį JAV, kokių žingsnių reikia norint Lietuvoje pamatyti greitesnius rezultatus mūsų šalies masteliu?
– Pirmiausia, apie ką pagalvoju, tai didesnes investicijas į šio sporto infrastruktūrą. Taip pat turėtų būti formuojami stiprūs klubai, kurie galėtų dalyvauti europiniuose turnyruose. Be abejonės, ką ir minėjau, verslo investicijų pritraukimas, be kurių nebus rezultatų. Ne ką mažiau yra svarbu skatinti mergaites rinktis krepšinį, turėti motyvuojančius ir įkvepiančius trenerius bei sudaryti jiems tinkamas sąlygas dirbti.

– Ką reiškia „Vilmers“ prekės ženklas ir kokias pagrindines vertybes jis atspindi?
– Mūsų įmonė veikia nuo 1997 m. ir nuo įsikūrimo pradžios „Vilmers“ yra kokybės, komforto ir naujovių sinonimas. Esame atsidavę aukščiausios kokybės, skandinaviško įkvėpimo ir pagal užsakymą gaminamų baldų gamybai. Atsidavimas šiai veiklai lėmė tai, jog išplėtėme baldo dizaino galimybių ribas ir tapome sėkmingu ir vertinamu prekės ženklu Europoje. 

Savo veikloje vadovaujamės trimis pagrindinėmis vertybėmis. Pirmoji iš jų yra aistra ir meilė veiklai, antroji – nenuspėjamumas ir trečioji – mąstymas į priekį. Ką tai reiškia? Apjungiant visas vertybes – mes mylime tai, ką darome, dirbame su didžiausiu atsidavimu ir entuziazmu, imamės nestandartinių sprendimų ir siekiame būti originalūs.

Taip pat visada įsivertiname kokį poveikį ir ilgalaikį rezultatą sukurs mūsų atitinkami veiksmai, esame atviri naujovėms, siekiame pažangos ir nuolatinio tobulėjimo. Tokie mes esame ir kasdieninėje veikloje ir tai puikiai iliustruoja mūsų prekės ženklo pavadinimas, kuris išvertus iš norvegų kalbos reiškia noriu daugiau. Tai ir pozicionuoja visą mūsų komandą, kuri yra beprotiškai atsidavusi vystomai veiklai.   

– Kokia yra jūsų vizija artimiausiems keleriems metams?
–  Įgyvendinti savo strateginius tikslus, kuriuos esame apsibrėžę ir išsigryninę. Tai yra skaitmenizacija kliento kelionėje, produktų krepšelio išplėtimas ir tvarumas, o kalbant būtent apie jį, esame tvaraus verslo kelyje, daug dėmesio skiriame ekologijai, inovacijoms, skaitmenizacijai ir socialinėms iniciatyvoms. Neabejotinai tai siejasi ir su viena iš mūsų vertybių – mąstymu į priekį. Tvari įmonė yra socialiai atsakinga įmonė ir kuriai rūpi bendruomenė, kurioje veikia

Todėl būdami aktyvūs ir socialiai atsakingi siekiame ir toliau dalyvauti Šiaulių miesto gyvenime, prisidėti prie jo kultūros, sporto puoselėjimo, gyventojų bendrystės stiprinimo. Tai neatsiejama „Vilmers“ identiteto dalis ir šia kryptimi toliau vystysime savo veiklą tam, jog kurtume teigiamą poveikį visoms suinteresuotoms šalims.   

– „Vilmers“ šūkis – „Rest assured“ (liet. būkite tikri). Galbūt per kažkurią prizmę jį būtų galima susieti ir su krepšiniu?
– Jeigu bandyti paaiškinti šią sąsają, „Vilmers“ deda maksimalias pastangas, kad klientai būtų ramūs ir užtikrinti, jog jų komfortu bus pasirūpinta. Atitinkamai ir krepšinio aikštelėje turi būti dedamos maksimalios pastangos norint krepšinio sirgalius užtikrinti, kad pergalėmis bus pasirūpinta. Tai yra paralelė, kurios siekiame ir savo įmonės kasdieninėje veikloje, ir žinoma norime, kad jos būtų siekiama krepšinio aikštelėje su „Šiaulių-Vilmers“ komanda. 

Komentarai:
Ši naujiena dar neturi komentarų. Būk pirmas, išreiškęs savo nuomonę!
Ačiū, kad prenešėte apie nekultūringą, pažeidžiantį įstatymus, reklamuojantį ar kurstantį nelegaliems veiksmams komentarą.

Komentuoti

„BasketNews.lt“ pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams.